Ένας πρωτοποριακός πυραυλοκινητήρας που τροφοδοτείται από υγρό οξυγόνο και μεθάνιο πυροδοτήθηκε δοκιμαστικά για 103 δευτερόλεπτα σε εγκαταστάσεις της NASA. Η νέα τεχνολογία είναι ιδιαίτερα αποδοτική και ενδείκνυται για τις μελλοντικές επανδρωμένες αποστολές στον Αρη, αφού το καύσιμο μπορεί να απομονωθεί από την αρειανή ατμόσφαιρα για το ταξίδι της επιστροφής.
Όπως αναφέρει το NewScientist.com, ο πυραυλοκινητήρας LOX-μεθανίου (Liquid Oxygen-methane) είναι περίπου 20% πιο αποδοτικός από τους πυραύλους «υπεργολικών καυσίμων», τα οποία αναφλέγονται όταν έρθουν σε επαφή μεταξύ τους. Τα υπεργολικά καύσιμα -συνήθως υδραζίνη και τετροξείδιο του αζώτου- είναι επιπλέον τοξικά αλλά και πιο βαριά.
Οι ερευνητές της NASA, της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας και της εταιρείας KT Engineering πέτυχαν τώρα νέο ρεκόρ στη διάρκεια δοκιμής του LOX-μεθανίου. Ελάχιστες χώρες -κυρίως οι ΗΠΑ και η Ρωσία έχουν δοκιμάσει την τεχνολογία έστω και στο εργαστήριο.
Στόχος της αεροπορίας είναι να χρησιμοποιήσει τον πυραυλοκινητήρα για εκτόξευση δορυφόρων σε χαμηλή τροχιά, αναφέρουν εκπρόσωποι του Κέντρου Διαστημικής Πτήσης Marshall της NASA στην Αλαμπάμα, όπου πραγματοποιήθηκε η δοκιμή.
Η NASA, από την πλευρά της, προγραμμάτιζε να χρησιμοποιήσει κινητήρες LOX-μεθανίου στο Εξερευνητικό Όχημα Προσωπικού, το όχημα που θα αντικαταστήσει το διαστημικό λεωφορείο το 2013 και θα χρησιμοποιηθεί για αποστολές στη Σελήνη γύρω στο 2018 και αργότερα στον Αρη.
Τελικά η υπηρεσία αναγκάστηκε να ακυρώσει τις προδιαγραφές για LOX-μεθανίου στο CEV επειδή δεν υπάρχει ακόμα η κατάλληλη τεχνογνωσία. Το ερευνητικό πρόγραμμα θα συνεχιστεί ωστόσο, καθώς οι νέοι πυραυλοκινητήτες πλεονεκτούν σημαντικά.
Εξελίξεις αναμένονται το Σεπτέμβριο, οπότε η NASA θα δοκιμάσει εκ νέου τον πύραυλο, αφού αντικαταστήσει ορισμένα μεταλλικά εξαρτήματα με ελαφρότερα, σύνθετα υλικά.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου