'Εντονες υπόνοιες για σαμποτάζ στα τρία υπό ναυπήγηση υποβρύχια Type 214 που βρίσκονται στο στάδιο της τελικής αποπεράτωσής τους στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά υπάρχουν στην κυβέρνηση μετά την διακρίβωση καταστροφών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που έχουν διαπιστωθεί στα σκάφη, με κυριότερο την περίεργη διαρροή υγρού από έναν συσσωρευτή, που προκάλεσε αρκετά σημανιτκή ζημιά σε ένα από αυτά (για ευνοήτους λογους δεν αναφέρουμε το όνομα του σκάφους).
Πριν από λίγες εβδομάδες το defencenet.gr είχε αποκαλύψει την έκρηξη και την πυρκαγιά που είχε συμβεί σε έναν ηλεκτρικό πίνακα που βρίσκεται πολύ κοντά στα υποβρύχια.
Ως προς τους υπευθύνους του σαμποτάζ στην κυβέρνηση έχουν θέση και άποψη: Κάποιοι προσπαθούν να εκβιάσουν προς όφελός τους μια λύση που αντιστρατεύεται το δημόσιο συμφέρον, όχι μόνο από οικονομικής άποψης, αλλά και από επιχειρησιακής.
Η ιδιοκτησία της Privinvest των Λιβανέζων του Ισκάντάρ Σάφα (ενός ατόμου με σκοτεινό παρελθόν) σε διάφορες υποθέσεις) έχει "οχυρωθεί" πίσω από το νόμο Βενιζέλου (που "κόπηκε και ράφτηκε" ακριβώς στα μέτρα των ΛΙβανέζων και σε βάρος του δημοσίου το 2010 με ... προσωπική φροντίδα της οικογένειας Παπανδρέου) και έχει οδηγήσει την διαφορά της με το ελληνικό δημόσιο στην διαιτησία. Ο λόγος: Γιατί δεν εφαρμόζεται ο άθλιος νόμος που συνιστούσε την τροποποίηση της σύμβασης Neptune IΙ !
Ένας νόμος που ανέφερε ότι το δημόσιο θα πλήρωνε για τη ναυπήγηση δύο νέων υποβρυχίων Type 214 αντί του εκσυγχρονισμού των δύο παλαιών Type 209/1200, ανεξάρτητα από την πρόοδο των εργασιών και πάνω απ''όλα χωρίς την εγγύηση των ΕΝΑΕ ότι θα παρέδιδε τα υποβρύχια!
Μια εγγύηση η οποία με δεδομένο ότι τα ΕΝΑΕ δεν είναι ο πραγματικός ναυπηγός, αλλά απλά ο ανάδοχος του προγράμματος είναι άκρως απαραίτητη αφού αρκουσε - όπως και συνέβη - μια διένεξη των Λιβανέζων με τους Γερμανούς συνεταίρους της ThyssenKrup Marine Systems για να τιναχθεί όλο το πρόγραμμα στον αέρα!
Τι ποσό χρειάζεται για να αποπερατωθούν τα τρία υποβρύχια και να αποκτήσει άμεσα συγκριτικό πλεονέκτημα σε Αιγαίο ακι Α.Μεσόγειο το ΠΝ; 75 εκατομμύρια ευρώ, μόλις! Και λέμε "μόλις" γιατί έχουν καταβληθεί πάνω από δύο δισεκατομμύρια ευρώ και έχει παραληφθεί μόνο ένα (!) υποβρύχιο το S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ.
Αλλά όμως σημείωνε και ανώτερο κυβερνητικο στέλεχος μιλώντας στο defencenet.gr για το θέμα "Θα του δίναμε όχι τα 75 εκατ. ευρώ, αλλά ακόμα και 750 εκατ. ευρώ αν οφείλαμε τόσα, υπό μία προϋπόθεση: Να μας δώσει εγγυήσεις ότι τα υποβρύχια θα παραδοθούν.
Ε, αυτό το αυτονόητο, το αρνούνται οι Λιβανέζοι"! Γιατί ;
Γιατί την Privinvest δεν την ενδιαφέρει η παλιά σύμβαση, αλλά η νέα παραγγελία των δύο νέων Type 214 από τα οποία έχουν ήδη λάβει132 εκατ. ευρώ, περίπου και δεν έχουν αοράσει ούτε βίδα. Αλλά χρησιμοποιούν ως μοχλό εκβιασμού των τρία σχεδόν ολοκληρωμένα υποβρύχια για να αναγκάσουν την κυβέρνηση να εφαρμόσει το νόμο Βενιζέλου και να εισπράξει μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια χωρίς την ελάχιστη διασφάλιση.
Εν πάση περιπτώσει, τα υποβρύχια δείχνουν ότι αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα από εσωτερικό εχθρό ακι ότι είναι να γίνει έπρεπε να είχε γίνει ... πέρσι: Με ποσοστά ολοκλήρωσης της ναυπήγησης για το S121 ΠΙΠΙΝΟΣ που προσεγγίζουν το 100% (το ΠΝ λέει ότι μπορεί να το ρίξει στο νερό και να το επιχειρήσει αν χρειαστεί) και πάνω από 90% για το τρίτο σκάφος της κλάσης και 85% για το τέταρτο, συνιστά έγκλημα κατά της ασφάλειας της χώρας το ότι δεν έχουν ενταχθεί ακόμα στην δύναμη του ΠΝ αλλά επιτρέπονται οι εκβιασμοί των Λιβανέζων¨.
Εκβιασμοί που απορρεον από τον διάτρητο νόμο που είχαν υπερψηφίσει το ΠΑΣΟΚ και το ΛΑΟΣ..Και μέσα σε όλα αυτά να περιλάβουμε και το πρόβλημα του S118 ΩΚΕΑΝΟΣ του μοναδικού υποβρυχίου Type 209/1200 παγκοσμίως που εκσυγχρονίστηκε με σύστημα ΑΙΡ και απ'ότι έχει μέχρι στιγμής διαρρεύσει, αντιμετωπίζει σοβαρό ενδεχόμενο απόρριψης της παραλαβής του λόγω τεχνικής ανεπάρκειας.
Στην σύσκεψη που έγινε την Πέμπτη το απόγευμα στο υποιυργείο Εθνικής Άμυνας ο Νίκος Αναστασόπουλος συντονιστής της κυβερνητικής προσπάθειας να δοθεί λύση συνολικά στο πρόβλημα των δύο μεγάλων ναυπηγείων (ΕΝΑΕ και Ομίλου Νεωρίου-Ελευσίνας) υποσχέθηκε ότι σε δύο εβδομάδες θα έχει έτοιμο το πόρισμα με την προτεινόμενη λύση. Αλλά οποιαδήποτε λύση, ακόμα και η εθνικά προσφορότερη που είναι ο Ενιαίος Ναυπηγικός Φορέας, απαιτούν κονδύλια τα οποία δεν γνωρίζουμε κατά πόσν η κυβέρνηση έχει την διάθεση ή την δυνατότητα να τα διαθέσει.
Αλλά αν δεν δοθει λύση "εδώ και τώρα", αύριο θα ειναι πολύ αργά για όλους. Θα επανέλθουμε, όμως σύντομα για το τεράστιο ζήτημα με νεότερα στοιχεία...
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου