Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

O «Μεγάλος Αδελφός» εγκαθίσταται και στο Disney World

Ενα απ' τα ειδικά μπρασελέ της Ντίσνεϊ που είναι εξοπλισμένα με μικροτσίπ ταυτοποίησης ραδιοσυχνοτήτων (RFID)
Προσφέρει στους επισκέπτες του πάρκου της Φλόριντα βραχιόλια τεχνολογίας ταυτοποίησης ραδιοσυχνοτήτων


Αντιδράσεις έχει προκαλέσει στις ΗΠΑ η πρωτοβουλία της Walt Disney Company να προσφέρει προαιρετικά στους επισκέπτες του πάρκου Disney World στο Ορλάντο της Φλόριντα τα λεγόμενα «βραχιόλια τεχνολογίας ταυτοποίησης ραδιοσυχνοτήτων» ή RFID. Όποιος θέλει να συμμετάσχει στο πρόγραμμα «MyMagic+» της Disney, θα εξοπλίζεται με ένα ηλεκτρονικό μπρασελέ που θα λειτουργεί ως κλειδί των επισκεπτών, εισιτήριο για το πάρκο και λογαριασμός πληρωμών - «τρία σε ένα».

Ωστόσο, πολλοί θεωρούν πως τα βραχιόλια αυτά, που ονομάστηκαν «MagicBands» κι έχουν σχεδιαστεί με την τεχνολογία ταυτοποίησης ραδιοσυχνοτήτων (RFID), δηλαδή ένα ασύρματο σύστημα που μεταφέρει προσωπικά δεδομένα από μικροσκοπικές ετικέτες, είναι ακόμη μια απόδειξη πως ο «Μεγάλος Αδελφός» καραδοκεί παντού και παρακολουθεί κάθε μας κίνηση, οπουδήποτε κι αν βρισκόμαστε. Κι αυτό γιατί τα MagicBands θα περιλαμβάνουν προσωπικές πληροφορίες για τους πελάτες, όπως το όνομα του χρήστη και την ημερομηνία γέννησής τους, έτσι ώστε να διευκολύνει, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Disney, «μια ακόμη πιο συναρπαστική εμπειρία μέσα στο πάρκο».

Τα μπρασελέ από καουτσούκ, μέσα από το μικροτσίπ αυτό, εκτός του ότι επιτρέπουν στους επισκέπτες να αγοράσουν εισιτήρια, να αγοράσουν φαγητό και να περάσουν από τα διάφορα παιχνίδια, επίσης παρακολουθούν τους περίπου 30 εκατ. επισκέπτες του Disney World ετησίως πού πηγαίνουν και τί αγοράζουν μέσα στο πάρκο ψυχαγωγίας, ποια αξιοθέατα επισκέφθηκαν, πόσες αγορές έχουν κάνει και με πόσους χαρακτήρες της Disney σταμάτησαν για να φωτογραφηθούν.

Είναι δηλαδή, με άλλα λόγια, αποτελεσματικό εργαλείο συλλογής προσωπικών δεδομένων σχετικά με τις συνήθειες των καταναλωτών. Η Disney θέλει να συγκεντρώσει όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τους πελάτες της, προκειμένου να κάνει τα προϊόντα της, μελλοντικά, ακόμη πιο «στοχευμένα».

«Είναι ξεκάθαρο πως μια τέτοια τεχνολογία διευκολύνει αφάνταστα το έργο των ανά το κόσμο υπευθύνων μάρκετινγκ, όμως εδώ το ζήτημα είναι να εντοπίσουμε τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην χρήση μιας πληροφορίας και την κατασκοπεία προσωπικών δεδομένων», τονίζει ο Νικ Πικλς, διευθυντής της ΜΚΟ «Big Brother Watch», με την Disney να απαντάει πως, ούτως η άλλως, το βραχιόλι αυτό είναι «προαιρετικό».

Το RFID (ακρωνύμιο του Radio Frequency Identification, δηλαδή «ταυτοποίηση μέσω ραδιοσυχνοτήτων») είναι ένα σύστημα ασύρματης αναγνώρισης αντικειμένων που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από την Πολεμική Αεροπορία της Βρετανίας κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου, για την αναγνώριση και τη διάκριση των εχθρικών από τα φιλικά αεροπλάνα.

Έχει χρησιμοποιηθεί εδώ κι αρκετά χρόνια για την παρακολούθηση των αποθεμάτων των προϊόντων σε διάφορες βιομηχανίες, αλλά και σε ετικέτες που προσαρτώνται σε κονκάρδες, κάρτες διέλευσης, ακόμα και διαβατήρια.

Σύμφωνα με κάποιους οπαδούς θεωριών συνωμοσίας, η Disney, με το μπρασελέ αυτό, συμμετέχει οικειοθελώς σε μία από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες δοκιμές του μικροτσίπ RFID πριν από την εισαγωγή του, σε λίγα χρόνια από τώρα, σε κάθε κάτοικο της Δύσης.



ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου