Σοβαρότατες επιπτώσεις στην αγορά και δη στον κλάδο του αυτοκινήτου, προκαλεί η μη επίτευξη συμφωνίας της Κυβέρνησης με τους δανειστές, αλλά και η μη πληρωμή των υποχρεώσεων της Ελλάδας προς το ΔΝΤ…
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ
Μεγάλες εταιρείες που διαθέτουν θυγατρικές στην Ελλάδα, καθημερινά ζητούν ενημέρωση για την οικονομική και κοινωνική κατάσταση της χώρας μας, απο τους Ελληνες Μάνατζερς των εταιρειών τους, ζητώντας παράλληλα σχέδια αντιμετώπισης την κρίσης.
Παράλληλα μαθαίνουμε οτι το θέμα “Ελλάδα” συζητείται καθημερινά στα Διοικητικά συμβούλια μεγάλων πολυεθνικών, πολλές από τις οποίες έχουν επαναφέρει -από το 2012- στο τραπέζι τα σχέδια εταιρικής “αποχώρησής από μία χώρα που είναι σε κατάσταση χρεωκοπίας”.
Αυτά -μεταξύ άλλων- αναφέρουν την άμεση μεταφορά της έδρας της εταιρείας στο εξωτερικό, σε γείτονα χώρα (πχ Βουλγαρία), αφήνοντας ένα “γραφείο” 5-6 στελεχών στην Ελλάδα για να διαχειρίζεται τα logistics των εισαγωγών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, οι οποίες προβλέπεται να πέσουν δραματικά, εφόσον δεν αλλάξει κάτι άμεσα. Βεβαια μ’ αυτή την απόφαση θα χαθούν ακόμα χιλιάδες θέσεις εργασίας, οι οποίες και θα μεταφερθούν στις χώρες που θα επιλεχθεί ως εταιρική έδρα.
Παράλληλα, σχεδόν όλες οι μεγάλες Ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες του κλάδου, οι οποίες είναι θυγατρικές μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, επανέφεραν σχέδια αλλαγής του νομίσματος, τα οποία δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστα, αφού απο τις προβλέψεις που κάνουν, αναμένεται η συντήρηση και η αγορά αυτοκινήτων να τετραπλασιαστεί σε κόστος, σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα.
Το δεδομένο μέχρι σήμερα είναι οτι όλες οι εταιρείες του κλάδου του αυτοκινήτου κρατούν στάση αναμονής, αφού οι επιχειρηματικές ενέργειες των τελευταίων τριών ετών, των Ελλήνων μάνατζερς που τις διοικούν και των εργαζόμενων τους, έχουν δώσει μία χρονική άνεση στις κινήσεις που θα κάνουν οι πολυθενικές με την Ελλάδα, αποφεύγοντας τις γρήγορες-πανικόβλητες αποφάσεις.
Ομως ο χρόνος μετράει αντίστροφα…
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου