Παρασκευή 11 Ιουνίου 2010

Αποχωρούν οι Βούλγαροι από τον Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη;


Αντιφατικές δηλώσεις από τον πρωθυπουργό και τον υπουργό ενέργειας


Τίτλοι τέλους φαίνεται ότι πέφτουν για τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη. Με μια αιφνιδιαστική κίνηση ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορισόφ, προέβη σε επίσημη ανακοίνωση εγκατάλειψης από την πλευρά της Βουλγαρίας του project, με το πρόσχημα ότι είναι μη συμφέρον και επιζήμιο για τη χώρα. Ωστόσο, δήλωση του υπουργού Ενέργειας της Βουλγαρίας Traycho Traykov, η οποία ακολούθησε την επίσημη ανακοίνωση του Βούλγαρου πρωθυπουργού θολώνει τα νερά αφού ο Traykov επισημαίνει ότι δεν έχει ληφθεί επίσημη απόφαση για εγκατάλειψη του αγωγού. Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το Focus Information Agency ο υπουργός Ενέργειας της Βουλγαρίας δήλωσε ότι το συμβούλιο των υπουργών δεν υιοθέτησε απόφαση να σταματήσει το project Μπούργκας - Αλεξανδρούπολη.

Η ανακοίνωση του πρωθυπουργού της Βουλγαρίας πάντως έρχεται μια μέρα μετά την προειδοποίηση της Ρωσίας ότι η κατασκευή του έργου μπορεί να καθυστερήσει επ’ αόριστον εφόσον η Σόφια δεν ολοκληρώσει την αναθεώρηση των σχεδίων του αγωγού τους επόμενους μήνες. Των δηλώσεων Μπορισόφ, είχαν προηγηθεί δηλώσεις του υπουργού ενέργειας της Ρωσίας Σεργκέι Σμάτκο, ο οποίος είχε επισημάνει ότι θα πρέπει να υπάρξει απόφαση για το έργο, όχι αργότερα από το φθινόπωρο, προσθέτοντας ότι είναι πολύ πιθανόν να πρέπει το έργο να παγώσει ακόμη και να ακυρωθεί.
Από πλευράς των Βουλγάρων γίνεται πάντως προσπάθεια να εμφανιστεί και η χώρα μας ως «απρόθυμη» απέναντι στο έργο –κάτι που στην πράξη δεν ισχύει– προφανώς σε μια προσπάθεια να αποφύγουν την καταβολή των χρηματικών ρητρών και των χρεών τους προς την κοινή εταιρεία. Η ανάπτυξη του έργου έχει παγώσει από τη στιγμή που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της Βουλγαρίας η κεντροδεξιά κυβέρνηση Μπορισόφ, επικαλούμενη περιβαλλοντικές ανησυχίες και τις πιθανές επιπτώσεις ατυχήματος στην περιοχή του Μπουργκάς. Εναντίον του έργου έχουν ταχθεί με τοπικά δημοψηφίσματα τρεις πόλεις, που επιπλέον εκφράζουν φόβους ότι ο αγωγός θα επηρεάσει τον τουρισμό της περιοχής.

Η συμφωνία για τον πετρελαιαγωγό υπεγράφη το 2007 στην Αθήνα, μετά από «κυοφορία» που διήρκεσε πάνω από 15 χρόνια, ενώ η συμφωνία για τη σύσταση της εταιρείας υπεγράφη το 2008. Υπενθυμίζεται ότι και από πλευράς Ρωσίας, έχει ενταθεί η κινητικότητα για τον εναλλακτικό αγωγό Σαμψούντα Τσεϊχάν, ο οποίος επίσης θα παρακάμψει τα Στενά του Βοσπόρου, με μεγαλύτερο μήκος και πολλαπλάσιο κόστος κατασκευής. Ωστόσο ο Σαμψούντα Τσεϊχάν έχει ενταχθεί στο πακέτο της συμφωνίας Πούτιν – Ερντογάν που περιλαμβάνει επιπλέον επενδύσεις για διυλιστήρια και πυρηνικά εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής.



ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου