Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

Τα μυστήρια των Δελφών


Μια αναδρομή στα άδυτα ενεργειακά μαντεία
Ουσιαστικά το Μαντείο των Δελφών αποτελούσε μια πολυσήμαντη λειτουργία όσον αφορά την ανθρώπινη επικοινωνία με τους θεούς. Οι ιερείς και οι ιέρειες υπηρετούσαν τον πανάρχαιο αυτό χώρο με κάθε ευλάβεια. Η Πειθία προέβλεπε το μέλλον και έδινε συμβουλές απέναντι στα προβλήματα της ζωής. Πέρα απ’ αυτά, η γεωγραφική θέση των Δελφών είχε τις δικές της συντεταγμένες. Από τον Ηρόδοτο, τον Πλούταρχο και τον Παυσανία έχουμε κάποιες γνώσεις για την ιστορία του Δελφικού Μαντείου. Από τον 19ον αιώνα άρχισαν αρχαιολογικές ανασκαφές, φέρνοντας στο φως αρκετά νέα στοιχεία του ιερού αυτού χώρου.

Ο Ανέστης Κεραμυδάς στο βιβλίο του «Τα Δελφικά Μυστήρια», σελ. 66, εκδόσεις Απολλώνιος, γράφει:


«Με τις έρευνες άρχισαν να έρχονται στο φως κάποια μνημεία που προκαλούν το ενδιαφέρον των λογίων και υπόσχονται πλούσια ανταμοιβή για τον συστηματικό ερευνητή. Από το 1861 η Ελληνική Αρχαιολογική Εταιρεία έστρεψε την προσοχή της στους Δελφούς και ιδίως μετά το 1870, όπου ο σεισμός κατέστρεψε όλα σχεδόν τα σπίτια του χωριού. (…) Από τις ανασκαφές φάνηκαν τα αρχαία ερείπια και ήλθαν στο φως ολόκληρος ο αρχαίος ναός και πολλά έργα τέχνης. Πάνω από 6000 επιγραφές έριξαν άφθονο φως στην ιστορία των Δελφών, αλλά και γενικότερα στον ελληνικό πολιτισμό».


Μαντική τέχνη

Η πρόβλεψη του μέλλοντος για την αρχαία εποχή, ήταν ένα μεγάλο επίτευγμα. Στους Δελφούς υπήρχαν ειδικές θέσεις, τα λεγόμενα εγκοιμητήρια, στα οποία μπορούσε κάποιος να μάθει για τα μελλούμενα συμβάντα.

Ο Δημήτριος Π. Δημόπουλος στο έργο του «Στο Άδυτο των ελληνικών Μαντείων» (εκδόσεις Ελεύθερη Σκέψη), στη σελίδα 38 σχολιάζει: «Στους Δελφούς υπήρχε βεβαίως η Πυθία, όπως και σε άλλα σπηλαιώδη Μαντεία λειτουργούσαν ιερείς και ιέρειες. Παράλληλα, όμως, ασκείτο και η μέθοδος της εγκοιμήσεως -πιθανόν δε αυτή να ήταν και η συνηθέστερη τότε μαντική μέθοδος (…) Στους Δελφούς λειτουργούσαν πολλά τέτοια εγκοιμητήρια, έγγλυφα μέσα σε βράχους, που σώζονται ακόμη…».

Ακολούθως, ο συγγραφέας κάνει μια σύγκριση της ψυχιατρικής μεθόδου με την αρχαία εποχή. Στη σελίδα 42 σημειώνει ότι: «Στον υπνωτισμό ο ψυχίατρος είναι αυτός που αναλύει την πάσχουσα ψυχή του ασθενούς και προσπαθεί να τη γιατρέψει. Στην αρχαία "εγκοίμηση", αντιθέτως, δέχεται ο χρηστηριαζόμενος μηνύματα θεία, τα οποία είτε του προλέγουν το μέλλον είτε του φέρνουν τηλεπαθητικές αποκαλύψεις είτε του δίνουν θεραπευτικές συμβουλές».



Ουράνια ενέργεια

ΚΑΠΟΙΟΙ ερευνητές υποστηρίζουν ότι στο χώρο των Δελφών διαχέεται συμπαντική ενέργεια, η οποία, στα αρχαία χρόνια, ελαμβανόταν από τους ιερείς και τις ιέρειες, ως διάμεσα, ώστε να ρυθμίζουν το πεπρωμένο των ανθρώπων.

Ο Δημήτριος Π. Δημόπουλος στη σελίδα 119 του έργου που προαναφέραμε, κάνει μια σημαντική ανάλυση ενός σπάνιου φαινομένου, βάσει των αρχαίων πληροφοριών: «Όπως βεβαιώνει ο Πλούταρχος από το Δελφικό Άδυτο αναδυόταν ένα μυρωμένο ρεύμα, "που δεν μπορούσε να συγκριθεί με τα πολυτιμότερα αρώματα". Και ο Πίνδαρος, δελφικός ιερεύς κι ο ίδιος, ονόμαζε το Άδυτο "ευώδες" (…) Συχνά, μάλιστα, συνέβαινε, ένας χρησμός να αναφέρεται ή να μνημονεύει κάποιον άλλο παλαιό χρησμό, πράγμα το οποίο θα ήταν ανεξήγητο για μια μαινόμενη γυναίκα, αν δεν ήταν σε επαφή με κάποια τεράστια δεξαμενή Ενεργού Μνήμης. Ας λεχθεί λοιπόν με παρρησία, όσο κι αν ηχεί παράξενα στη σύγχρονη εποχή: Τα Μαντεία λειτουργούσαν με θεία επανάργεια». Τα μυστήρια των Δελφών παραμένουν ανεξήγητα…Πίσω από τα αρχαία ερείπια ίσως να κρύβεται ένας άλλος αόρατος κόσμος, που δεν μπορέσαμε να ανακαλύψουμε. Ωστόσο, ο Πλούταρχος μάς βεβαιώνει ότι «οι ψυχές ερχόμενες σε επαφή με ψυχές, γεννούν μέσα τους εικόνες του μέλλοντος».



ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου