Κάμερες καταγραφής σε περίπου 100 σχολεία και παιδικές χαρές αναμένεται να τοποθετηθούν από τον δήμο Αθηναίων, στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος, ώστε να παρακολουθείται ο χώρος τις ώρες απουσίας προσωπικού προκειμένου να αποφεύγεται η πρόκληση φθορών από τρίτους.
Όπως γράφει η "Καθημερινή", στελέχη του δήμου τονίζουν ότι οι κάμερες θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου να διαφυλαχθεί ο εξοπλισμός των συγκεκριμένων χώρων εξαιτίας της έλλειψης των σχολικών φυλάκων.
Οι κάμερες, που θα συνδέονται με το νέο ηλεκτρονικό κέντρο επιχειρήσεων, δεν θα καταγράφουν και δεν θα επεξεργάζονται πρόσωπα ή άλλα προσωπικά δεδομένων μαθητών των σχολείων.
Πηγές του δήμου διευκρινίζουν ότι έχουν γίνει ήδη οι πρώτες επαφές με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων, προκειμένου να γίνει ξεκάθαρο το πλαίσιο τοποθέτησης και λειτουργίας τέτοιου εξοπλισμού και η Αρχή μέχρι στιγμής δεν έχει εκφράσει την αντίθεσή της.
Εξειδικευμένο λογισμικό
Οι κάμερες σε σχολεία και παιδικές χαρές αποτελούν μέρος των δυνατοτήτων που θα προσφέρει το πολυδύναμο ηλεκτρονικό κέντρο επιχειρήσεων που σχεδιάζει να δημιουργήσει ο δήμος. Το εξειδικευμένο λογισμικό θα παρακολουθεί το σύνολο της διακίνησης εγγράφων, την πορεία των αιτημάτων δημοτών, καταγγελίες κ.λπ.
Το πρωτοποριακό έργο, σύμφωνα με τους εμπνευστές του, αναμένεται να διευκολύνει σε πολύ μεγάλο βαθμό την επικοινωνία των δημοτών με τη δημοτική αρχή, να μειώσει σημαντικά τις ουρές στα γκισέ και τον χαμένο χρόνο -λόγω της αναγκαιότητας διεκπεραίωσης των αιτημάτων με αυτοπρόσωπη παρουσία όπως απαιτείται σήμερα- αλλά και να συμβάλει σημαντικά στη διαφάνεια των λειτουργιών του δήμου.
Ακόμα, σύμφωνα με αρμόδιο στέλεχος της τοπικής αρχής, όταν τεθεί σε πλήρη εφαρμογή το ηλεκτρονικό κέντρο, θα λειτουργήσει και ως ένα σύστημα εσωτερικού ελέγχου, καθώς θα φαίνεται -για παράδειγμα- τι είδους αιτήματα και προς ποια υπηρεσία του δήμου παρουσιάζουν καθυστέρηση ως προς τη διεκπεραίωσή τους.
Παράλληλα, η ελαχιστοποίηση της αυτοπρόσωπης επαφής -για ορισμένες κατηγορίες συναλλαγών- αναμένεται να μειώσει την πιθανότητα διαφθοράς.
Το έργο αξίας ύψους περίπου έξι εκατομμυρίων ευρώ χρηματοδοτείται κατά 95% από το ΕΣΠΑ. Εχουν ανοιχθεί ήδη οι δύο προσφορές εταιρειών που υπέβαλαν φακέλους διεκδικώντας την υλοποίησή του.
Σε 15 μήνες
Από τη στιγμή που οριστεί ο ανάδοχος, (σύμφωνα με πηγές του δήμου αυτό αναμένεται να γίνει μέσα στο φθινόπωρο), θα χρειαστούν περίπου 15 μήνες προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή. Η παρακολούθηση υλοποίησης του έργου έχει ανατεθεί στην Ανώνυμη Αναπτυξιακή Εταιρεία Πληροφορικής του δήμου Αθηναίων (μετεξέλιξη της ΔΑΕΜ).
«Θέλουμε ο δημότης να μπορεί να καταθέτει ένα αίτημα ηλεκτρονικά και στη συνέχεια να μπορεί να παρακολουθεί την πορεία του. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα, θα μπορεί ακόμα και να πάρει την απάντηση ηλεκτρονικά. Τα επίπεδα ασφαλείας θα είναι τόσο υψηλά ώστε να καλύπτουν προδιαγραφές ηλεκτρονικών εργασιών, όπως η ηλεκτρονική υπογραφή. Θα είναι ένα έργο που θα βοηθήσει σε πολλά επίπεδα τη λειτουργία του δήμου και της πόλης συνολικότερα» σχολιάζει στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΑΕΜ Γιάννης Ράμφος.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου