Με μια διαφήμιση στην Times Square και μια παγκόσμια καμπάνια, μια ομάδα αμφισβητιών συνεχίζει να αναρωτιέται για το ποια είναι η αλήθεια πίσω από τα «τρομοκρατικά χτυπήματα» που άλλαξαν τον κόσμο.
Ακριβώς στη μέση του βόρειου μισού της Times Square υπάρχει ένα περίπτερο από γυαλί που πουλά εισιτήρια για τις παραστάσεις του Broadway. Η σκηνή είναι φωτισμένη όλες τις ώρες από εκατοντάδες πινακίδες νέον, ειδήσεις για εισιτήρια και γιγάντια M&Ms που σκαρφαλώνουν σε διάφορα σημεία του Μανχάταν. Αν σταθείτε στο περίπτερο αυτή την εβδομάδα και ρίξετε μια ματιά στην απέναντι πλευρά του δρόμου θα δείτε προς την πλευρά του ξενοδοχείου Doubletree, μια διαφήμιση για μια νέα τηλεοπτική εκπομπή του ABC και ψηφιακές αφίσες για έργα του Broadway. Κοιτάξτε ανατολικά και θα δείτε μια τεράστια πινακίδα που γράφει: «Γνωρίζετε ότι κι ένας τρίτος πύργος έπεσε στις 11/9;»
Καθώς ο κόσμος σηματοδοτεί το δωδέκατο έτος από τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, μια εκστρατεία που ονομάζεται ReThink911 Coalition (Ένωση για την Επαναθεώρηση της 9/11) εφιστά την προσοχή σε ένα από τα λιγότερο γνωστά γεγονότα εκείνης της ημέρας, την κατάρρευση του κτιρίου 7 του World Trade Center. Πριν από τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου , το κτίριο 7 ήταν ένα κτίριο με 47 ορόφους, ακριβώς βόρεια των Δίδυμων Πύργων.
Όταν ο Βόρειος πύργος κατέρρευσε, τα συντρίμμια χτύπησαν το Κτίριο 7, πυροδοτώντας μια φωτιά που έκαιγε εκτός ελέγχου κατά τη διάρκεια της ημέρας. Στις 17:21, σχεδόν επτά ώρες μετά την κατάρρευση του Βόρειου Πύργου, το 7 World Trade Center κατέρρευσε γρήγορα. «Η θερμότητα από τις ανεξέλεγκτες πυρκαγιές προκάλεσε στα δοκάρια χάλυβα θερμική επέκταση, που οδήγησε σε μια αλυσίδα γεγονότων τα οποία προκάλεσαν την κατάρρευση ενός βασικού δομικού δοκαριού», καταλήγει το Εθνικό Ινστιτούτο Προτύπων και Τεχνολογίας (NIST). «Η πτώση αυτού του δομικού δοκαριού ξεκίνησε τότε μια πυρκαγιά που προκάλεσε προοδευτική κατάρρευση ολόκληρου του κτιρίου».
Το 2006, ο Richard Gage, ένας αρχιτέκτονας με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, ίδρυσε την οργάνωση Αρχιτέκτονες και Μηχανικοί για την Αλήθεια της 9/11, που αμφισβητεί ότι το κτίριο 7 κατέρρευσε εξαιτίας της φωτιάς. Ο Gage και άλλοι αρχιτέκτονες και μηχανικοί υποστηρίζουν ότι το 7 World Trade Center κατέρρευσε σε ελεύθερη πτώση, κάτι που μπορεί να προκληθεί μόνο από μια σκόπιμη έκρηξη κατεδάφισης. Περισσότεροι από 1.700 αρχιτέκτονες και μηχανικοί έχουν υπογράψει αίτημα για μια νέα έρευνα σχετικά με την κατάρρευση του κτιρίου.
Οι επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου μόλις είχαν τελειώσει, όταν άρχισαν οι πρώτες θεωρίες συνωμοσίας. Ορισμένοι υποστήριξαν ότι το Πεντάγωνο δεν χτυπήθηκε από ένα εμπορικό τζετ , αλλά μάλλον από έναν πύραυλο cruise. Άλλοι υποστήριξαν ότι η Πολεμική Αεροπορία κατέρριψε την πτήση 93. Μερικοί υποστήριξαν ακόμη ότι η όλη επίθεση στήθηκε ως πρόσχημα για τον πόλεμο και τον περιορισμό των πολιτικών ελευθεριών. Τέτοιες απόψεις ανήκουν πάντα στη μειονότητα, αλλά, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, ήταν πιο κοντά στην κοινή αντίληψη από ό,τι ίσως είχαν φανταστεί οι περισσότεροι Αμερικανοί. Πέντε χρόνια μετά τις επιθέσεις, μία δημοσκόπηση της Scripps Howard διαπίστωσε ότι το 16 τοις εκατό των Αμερικανών θεωρούν πολύ πιθανό ότι εκρηκτικές ύλες γκρέμισαν τους πύργους. Περισσότερο από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων θεωρούν ότι ήταν κάπως ή πολύ πιθανό ότι η κυβέρνηση γνώριζε για τις επιθέσεις και δεν έλαβε κανένα μέτρο για την πρόληψή τους. Μεταξύ του 2006 και της 10ης επετείου από τις επιθέσεις, ο αριθμός αυτός μειώθηκε. Τον Αύγουστο του 2011, μια δημοσκόπηση που έγινε για ένα ντοκιμαντέρ του BBC διαπίστωσε ότι το 15 τοις εκατό των Αμερικανών εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η κυβέρνηση εμπλέκεται στην τραγωδία, ενώ το 68 τοις εκατό απέρριψε μια συνωμοσία.
Η οργάνωση του Gage συνεχίζει να αγωνίζεται, ενώ πολλές άλλες ομάδες έχουν υποχωρήσει. Οι Αρχιτέκτονες και Μηχανικοί για την 11/9 αποτελούν μεγάλο μέρος της Ένωσης ReThink911, η οποία ξόδεψε 44.000 δολάρια για να βάλει την πινακίδα στην Times Square, στην καρδιά του Μανχάταν, αυτή την εβδομάδα. Η ομάδα λέει ότι συγκέντρωσε 225.000 δολάρια από περισσότερους από 2.000 δωρητές, η πλειοψηφία των οποίων έδωσε συνεισφορές μικρότερες των 100 δολαρίων. Χρησιμοποίησαν τα χρήματα για να βάλουν διαφημιστικές πινακίδες σε επτά αμερικανικές πόλεις. Θα υπάρχει διαφήμιση στο Βανκούβερ, το Τορόντο, το Λονδίνο και το Σίδνεϊ.
Η καμπάνια των σχεδόν 250.000 δολαρίων είναι καλά οργανωμένη. Σύμφωνα με τους Αρχιτέκτονες και τους Μηχανικούς για την Αλήθεια της 9/11, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού, η ομάδα έλαβε 288.893 δολάρια από εισφορές και επιδοτήσεις το 2011. Με άλλα επιπλέον 180.464 δολάρια στο πρόγραμμα υπηρεσιών εσόδων -χρήματα που μια οργάνωση χρεώνει για υπηρεσίες- υπήρχαν στον οργανισμό συνολικά έσοδα 469.362 δολαρίων. Η City Outdoor, ιδιοκτήτρια εταιρεία του διαφημιστικού πίνακα, είπε ότι το ποσό ενοικίασης για τέσσερις εβδομάδες είναι 80.750 δολάρια. Η εταιρεία δεν σχολίασε το κατά πόσον εξέτασε το ενδεχόμενο να απορρίψει τη διαφήμιση.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου