Τα άστατα καιρικά φαινόμενα των ημερών και ο ασυνήθιστος χρωματισμός του αττικού ουρανού έστρεψαν τα μάτια μας στα σύννεφα. Αναπόφευκτα η εικόνα με τις πολύχρωμες ουρές προκάλεσε ποικίλα σχόλια και αντιδράσεις. Ακούστηκαν πάλι οι γνωστές θεωρίες περί ψεκασμού, αλλά και λόγια θαυμασμού για την περίεργη και πολύχρωμη ομορφιά της φύσης.
Ανάμεσα σε όλα αυτά ακούστηκε μια αστεία και μάλλον ειρωνική εκδοχή των πραγμάτων που συμπυκνώθηκε στην έκφραση «Ορίστε η απόδειξη. Πρώτα μας ψεκάζουν και μετά μας σταυρώνουν». Φυσικά το σχήμα «Χ» στον ουρανό ήταν μια καλή αφορμή όχι μόνο για σχόλια, αλλά και για δημοσιογραφική δράση.
Αεροψεκασμοί. Η γοητεία της συνομωσιολογίας
Την τελευταία δεκαετία γίνεται πολύς λόγος στην Ελλάδα για τους αεροψεκασμούς. Για κάποιους, οι άσπρες «ουρές» (chemtrails), που αφήνουν πίσω τους κάποια αεροπλάνα και είναι ορατές με γυμνό μάτι, είναι η μεγάλη απόδειξη.
Κάποιοι άλλοι, ανάμεσά τους και επιστήμονες, υποστηρίζουν ότι ανάλογα με τις ατμοσφαιρικές και καιρικές συνθήκες, μπορεί να είναι ορατή η «ουρά» των αεροπλάνων, που δεν είναι τίποτα άλλο από υπολείμματα υδρατμών που περιέχονται στα καύσιμα.
Το ερώτημα, τι ισχύει πραγματικά, έχει δώσει τροφή στη συνομωσιολογία, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.
Το φαινόμενο αρχικά παρατηρήθηκε και σχολιάστηκε στις ΗΠΑ στα μέσα της δεκαετίας του ’90, από έναν δημοσιογράφο. Όπως συμβαίνει σε όλες τις περιπτώσεις συνομωσιολογίας, κάποιοι τον πίστεψαν και τρομοκρατήθηκαν και κάποιοι τον θεώρησαν γραφικό. Το ίδιο συνέβη και στην Ελλάδα όταν πριν από μερικά χρόνια ο Δημοσθένης Λιακόπουλος «έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου» για τους αεροψεκασμούς.
Σύμφωνα με κάποιους που έχουν ψάξει το ζήτημα, οι αεροψεκασμοί γίνονται για να δημιουργηθεί στη γη μια ασπίδα προστασίας από την εισερχόμενη ηλιακή ενέργεια.
Η ατζέντα 21
Υπάρχουν πληροφορίες που θέλουν τους αεροψεκασμούς μέρος της ατζέντας 21. Η ατζέντα 21 είναι προϊόν του συμβουλίου των Ηνωμένων Εθνών για το περιβάλλον και την εξέλιξη, στην οποία έλαβε μέρος και η Ελλάδα και ψηφίστηκε τον Ιούνιο του 1992 στη Βραζιλία. Στην ουσία, πρόκειται για κάποιες ανεπίσημες προτάσεις με εθελοντική εφαρμογή από την κάθε χώρα, σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το 21 συμβολίζει τον 21ο αιώνα.
Μέρος των προτάσεων φαίνεται να είναι οι αεροψεκασμοί, χωρίς όμως αυτές να έχουν υιοθετηθεί επίσημα από κάποια χώρα.
«Λευκές ουρές» στο Ναύπλιο |
Τα σενάρια
Υπάρχουν και σενάρια που υποστηρίζουν ότι οι αεροψεκασμοί γίνονται για άλλους λόγους.
Ο έλεγχος του καιρού, ανάλογα με τις απαιτήσεις της οικονομίας, είναι το επικρατέστερο σενάριο, καθώς οι ΗΠΑ είχαν προσπαθήσει και στο παρελθόν να ελέγξουν τα καιρικά φαινόμενα.
Μια άλλη περίπτωση είναι οι ψεκασμοί να γίνονται με σκοπό τον μαζικό εμβολιασμό, για ασθένειες που μπορεί να προκληθούν από τρομοκρατικό χτύπημα βιολογικού πολέμου. Άρα, σε αυτή την υπόθεση εργασίας οι ψεκασμοί γίνονται για καλό.
Ο τρίτος λόγος που εξηγεί τους αεροψεκασμούς είναι ο έλεγχος και η πρόληψη από τα φυσικά φαινόμενα, όπως σεισμοί, ανεμοστρόβιλοι κ.α.
Άρα, και πάλι οι ψεκασμοί γίνονται για καλό. Το εύλογο ερώτημα είναι γιατί δεν έχουν σταματήσει οι σεισμοί και οι τυφώνες;
Πολύς κόσμος έχει συνδυάσει πονοκεφάλους, ζαλάδες και ατονία με τους ψεκασμούς, χωρίς όμως τίποτα να έχει αποδειχθεί ιατρικά.
Η κινητοποίηση του κόσμου σχετικά με το θέμα των ψεκασμών ήταν τέτοια, που το γενικό επιτελείο αεροπορίας εξέδωσε τον Μάιο του 2012 ανακοίνωση για να απαντήσει στα χιλιάδες mail τρομοκρατημένων πολιτών. Η ανακοίνωση έλεγε:
Η ανακοίνωση του γενικού επιτελείου αεροπορίας |
«Καμία πτήση ψεκασμού με χημικές ουσίες δεν εκτελείται πάνω από ελληνικό έδαφος, εκτός ελάχιστων, που αφορούν ψεκασμούς σε περιορισμένες καλλιεργήσιμες εκτάσεις, από πολύ χαμηλό ύψος, οι οποίες πάντως δεν έχουν αρχίσει ακόμη για το έτος 2012.
Τα λευκά ίχνη που παρατηρούνται και ενδεχόμενα προκαλούν ανησυχία, αποτελούνται από νερό, υπό τη μορφή σταγονιδίων, ή μικροσκοπικών παγοκρυστάλλων και οφείλονται στη συμπύκνωση των υδρατμών, που περιέχονται στα καυσαέρια των πολιτικών αεροσκαφών, τα οποία κινούνται σε αεροδιαδρόμους άνωθεν της χώρας μας.
Η συμπύκνωση των υδρατμών των καυσαερίων αποτελεί φυσικό φαινόμενο και οφείλεται στη χαμηλή θερμοκρασία του αέρα στα μεγάλα ύψη, όπου κινούνται τα αεροσκάφη αυτά. Το ίδιο φαινόμενο μπορεί να παρατηρηθεί και στις εξατμίσεις των αυτοκινήτων τις πολύ ψυχρές ημέρες. Ο χρόνος κατά τον οποίο είναι ορατά τα ίχνη συμπύκνωσης μεταβάλλεται, ανάλογα με τις συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας στο ύψος πτήσης.
Οι πτήσεις των αεροσκαφών αυτών εγκρίνονται και ελέγχονται ανά πάσα στιγμή, από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της χώρας μας, ενώ η Πολεμική Αεροπορία εξασφαλίζει ότι δεν εισέρχεται άλλο ίχνος στον ελληνικό εναέριο χώρο για άλλη δραστηριότητα».
Μπορεί η ανακοίνωση να καθησύχασε αρκετούς, όμως ο Λιακόπουλος επιμένει και περιμένει να δικαιωθεί....
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου