Κυριακή 27 Ιουλίου 2014

Δέκα εταιρείες ελέγχουν σχεδόν ό,τι αγοράζουμε


Ένα πολύ ενδιαφέρον γράφημα δημοσίευσε το Reddit.com, το οποίο δείχνει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο πως δέκα παγκόσμιοι κολοσσοί ελέγχουν σχεδόν ότι αγοράζουμε σε παγκόσμιο επίπεδο.

Και αυτό γιατί μέσω των θυγατρικών τους παγκοσμίως, πολλές φορές ελέγχουν προϊόντα που δεν έχουν άμεση σχέση με το κύριο αντικείμενο τους. Η στρατηγική αυτή των πολυεθνικών ονομάζεται ασυσχέτιστη διαφοροποίηση.

Το διάγραμμα δείχνει αυτό που αποκαλούμε «η ψευδαίσθηση της επιλογής».  Για παράδειγμα ένας καταναλωτής δεν θα βρει ποτέ coca cola στα Taco Bell. Και αυτό γιατί τα Yum Brands δημιουργήθηκαν ως «spin off» εταιρεία της Pepsi και έχουν ισόβιο συμβόλαιο με την εταιρεία.

Η Unilever επίσης παράγει μια τεράστια γκάμα προϊόντων, από σαπούνι Dove μέχρι μαγιονέζα, ενώ η Nestle έχει ακόμα σημαντικό μερίδιο στην L’ Oreal που παράγει καλλυντικά.

Παρά λοιπόν τον μεγάλο αριθμό προϊόντων που παρέχονται στους καταναλωτές, όλες οι αγορές με την έναν ή με τον άλλο τρόπο γυρίζουν στους «μεγάλους», όπως δείχνει το παρακάτω διάγραμμα.




ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου