Τα «ανοίγματα» της ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας προς τα άλλα δόγματα - και βέβαια και προς τους Ορθοδόξους - προσπάθησε να αιτιολογήσει ο Πάπας Φραγκίσκος στο χθεσινό κήρυγμά του στην κατάμεστη από 80.000 κόσμο πλατεία του Αγίου Πέτρου μια εβδομάδα πριν από τη συνάντησή του με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στα Ιεροσόλυμα.
Το αξιοπερίεργο είναι πως επέλεξε να συγκρίνει το δικό του άνοιγμα με την περίοδο των πρωτοχριστιανικών και το άνοιγμα στο ελληνικό πνεύμα και στον ελληνικό πολιτισμό!
Συγκεκριμένα ανέφερε:
"Η πρώιμη χριστιανική κοινότητα, ευνοήθηκε από το γεγονός πως ήταν μέλη μιας ενιαίας, εβραϊκής εθνότητας και κουλτούρας [...] η ίδια άνοιξε τον εαυτό της προς τον ελληνικό πολιτιστικό κόσμο και έχασε την ομοιογένεια της και γνώρισε τις πρώτες της δυσκολίες.
Καθώς οι άνεμοι της δυσαρέσκειας αυξήθηκαν, καταγγελίες ακούστηκαν και φήμες περί ευνοιοκρατίας και άνισης μεταχείρισης, άρχισε να αιωρούνται.
Πράγματα που συμβαίνουν και στις δικές μας ενορίες. Η βοήθεια για τα μειονεκτούντα άτομα - χήρες, ορφανά και γενικότερα τους φτωχούς - φαίνεται να ευνόησαν Εβραίους Χριστιανούς περισσότερο από τους άλλους.
Αντιμέτωποι με μια τέτοια σύγκρουση, οι Απόστολοι πήραν την κατάσταση στα χέρια τους. Κάλεσαν μια συνάντηση, ανοικτή στους μαθητές τους, και όλοι συζήτησαν το θέμα από κοινού.
Τα προβλήματα δεν λύνονται με την προσποίηση ότι δεν υπάρχουν! Μια ανοικτή συζήτηση μεταξύ των ποιμένων και των άλλων πιστών είναι σπουδαία! Με αυτό τον τρόπο κατέληξαν σε μια κατανομή των καθηκόντων.
Οι Απόστολοι έκαναν μια πρόταση την οποία άπαντες δέχτηκαν: θα αφοσιωθούν στην προσευχή και στην διακονία του Λόγου, και στο μεταξύ επτά άνδρες, οι διάκονοι, θα βοηθούν τους φτωχούς.
Οι επτά δεν επελέγησαν διότι ήταν εμπειρογνώμονες των επιχειρήσεων, αλλά επειδή ήταν ειλικρινής άνδρες, καλής φήμης, γεμάτοι με το Άγιο Πνεύμα και τη σοφία. Η υπηρεσία τους τέθηκε σε λειτουργία εν μέσω και των Αποστόλων. Ως εκ τούτου, βρέθηκε λύση για τη δυσαρέσκεια και την ευνοιοκρατία".
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου