Τρίτη, 7 Απριλίου 2015

Τουρκική εφημερίδα: «Ο Κεμάλ δηλητηριάστηκε από τον Ινονού»


Σε δημοσίευμά της η τουρκική φιλοκυβερνητική εφημερίδα Yeni Şafak προβάλλει έναν αμφιλεγόμενο ισχυρισμό, αναφέροντας ότι ο ιδρυτής της σύγχρονης Τουρκίας, Μουσταφά Κεμάλ «Ατατούρκ» δηλητηριάστηκε από τον επί σειρά ετών συνεργάτη του Ισμέτ Ινονού, προκαλώντας αντιδράσεις από την πλευρά της οικογένειας του τελευταίου.

Μετά το θάνατο του Κεμάλ, τον Νοέμβριο του 1938 σε ηλικία 58 ετών, λόγω προβλημάτων υγείας, ο Ινονού εξελέγη ο δεύτερος πρόεδρος της Τουρκίας.

Χθες η εφημερίδα δημοσίευσε έναν αριθμό θεωρούμενων ως γνήσιων εγγράφων, στα οποία επισημαίνεται ότι ο Ατατούρκ δηλητηριάστηκε από την ηγεσία του τότε Λαϊκού Ρεπουμπλικανικού Κόμματος (CHP), συμπεριλαμβανομένου και του Ινονού, που ήταν από τα ιδρυτικά μέλη της Δημοκρατίας.

Η Γκιουλσούν Μπιλγκεχάν, εγγονή του Ινονού και βουλευτής του βασικού αντιπολιτευτικού κόμματος CHP, δήλωσε στη Hürriyet ότι το Ίδρυμα Ινονού και η οικογένειά του θα υποβάλλουν μήνυση στη Yeni Şafak για αυτήν την «απόλυτη ανοησία»

«Αυτοί που έφτιαξαν την ιστορία είναι αυτοί που προσπαθούν να δηλητηριάσουν τον τουρκικό λαό. Αλλά ό,τι κι αν κάνουν δεν μπορούν να το πετύχουν λόγω της αγάπης της χώρας αυτής στους ιδρυτές της Δημοκρατίας», τόνισε η Μπιλγκεχάν.

Μετά το δημοσίευμα της Yeni Şafak, η αντιπολιτευτική «Cumhuriyet» υπογράμμισε ότι αυτό είναι ένα παράδειγμα που «πρέπει να διδαχθεί στις σχολές δημοσιογραφίας πάνω στο πώς να κατασκευάζονται ειδήσεις», επισημαίνοντας ότι τα έγγραφα αυτά δεν αντιπροσωπεύουν αυθεντικές σημειώσεις του CHP από εκείνη την εποχή.

Αν και τα «έγγραφα» που επικαλείται η Yeni Şafak φέρουν την ημερομηνία 1962, η Cumhuriyet ανέφερε ότι συμπεριλαμβάνει πολλές σύγχρονες τουρκικές λέξεις και είναι δακτυλογραφημένα σε πλάγια γραμματοσειρά των Windows 7 Tahoma, κάτι που δημιουργήθηκε για τους υπολογιστές το 2009.

Η Yeni Şafak έχει ξαναδημοσιεύσει παρόμοια αμφιλεγόμενα έγγραφα και στις 30 Μαρτίου, ισχυριζόμενη ότι ο ιμάμης Γκιουλέν είναι στην πραγματικότητα τέκτονας. Το Μεγάλο Λόμπι των Ελεύθερων Τεκτόνων της Τουρκίας, ωστόσο, διέψευσε αργότερα το δημοσίευμα, τονίζοντας ότι «υπάρχουν ίχνη κατασκευασμένης είδησης» στα έγγραφα που φέρονται να έχουν «γραφτεί» το 1972 και το 1976.





ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου